Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips oss

Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips oss
Abonner
04:03:27

Nyhetsstudio

SisteMest lest
04. des. 2023, 07:00 -

Telenor på klagetoppen i Sverige

Telenor og Klarna er blant de sju bedriftene som har fått flest klager i Sverige i løpet av året, ifølge forbrukeravisen Råd och Röns skamliste. Telenor havner på tredjeplass på Råd och Röns skamliste , med 170 klager mot seg. Årsaken er at kundene anser selgerne som utydelige, og at det har vært vanskelig å si opp abonnementet. Kundeservicesjefen i Telenor sier at man tar bedre hånd om kundene nå, men at selskapet kommer til å gjøre salgsprosessen tydeligere for å unngå at noen havner i klem. Klarna havner på femteplass med 132 klager. Jurist Johanna Myrin i Konsumentverket sier selskapet gir ut informasjon som ikke stemmer, og at brukerne tror at klageretten er mer begrenset enn den er. Presse- og kommunikasjonssjefen i Klarna svarer avisen med at de har vedtatt flere tiltak, blant annet tydeligere rutiner.NTB (fra Råd och Rön)

Tips oss

Ansvarlig redaktør

Kristina Fritsvold Nilsen

Nyhetsredaktør

Tor M. Nondal

  • RSS-feed forside
  • Facebook
  • Linkedin
  • Bsky
  • Annonser
  • Nyhetsbrev
  • Vilkår og bruksbetingelser
  • KI-retningslinjer

All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten

© 1995-2025 Teknisk Ukeblad Media AS