Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips ossPodkast

Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips ossPodkast
Abonner
09:49:46

Nyhetsstudio

SisteMest lest
01. okt. 2025, 08:18 - Redaksjonen

Telenor og Vodafone inngår globalt innkjøpssamarbeid

Telenor Group og Vodafone Group har inngått et strategisk partnerskap mellom sine globale innkjøpsorganisasjoner. Målet er å utnytte samlet innkjøpsvolum på over 26 milliarder euro årlig, tilsvarende rundt 300 milliarder kroner, for å oppnå bedre betingelser, styrke leverandørsamarbeid og kutte kostnader.

Telenor og Vodafone har til sammen over 550 millioner kunder i 23 land. Ifølge selskapene skal partnerskapet også gi mer effektive og bærekraftige løsninger, og styrke robustheten i møte med geopolitiske og teknologiske endringer.

– Dette partnerskapet vil ytterligere styrke Telenors konkurransekraft, og skape økt verdi for Telenors hel- og deleide selskaper, eksterne kunder og aksjonærer, sier Thomas Skjelbred, konserndirektør for innkjøp i Telenor.

Vodafones innkjøpsdirektør Ninian Wilson peker på at samarbeidet skal redusere kompleksitet og åpne nye muligheter for leverandører.

Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Statens vegvesen
Her kobles BIM, dronedata og GIS tettere på veibyggingen
Tips oss

Ansvarlig redaktør

Kristina Fritsvold Nilsen

Nyhetsredaktør

Tor M. Nondal

  • RSS-feed forside
  • Facebook
  • Linkedin
  • Bsky
  • Nyhetsbrev
  • Vilkår og bruksbetingelser
  • KI-retningslinjer

All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten

© 1995-2026 Teknisk Ukeblad Media AS