Telenor-mast i Vormsund blir forsinket
Mobilmasta Telenor skulle sette opp i Tesiåsen ved Vormsund i Nes kommune, blir forsinket. Telenor fikk ikke grunneieravtale på plass for masta, og har blitt nødt til å finne et nytt sted for den. Den nye plasseringen, et par kilometer lenger nord, vil gi betydelig dårligere dekning, men Telenor har kompensert for dette ved å bygge ut fiber til et betydelig antall kunder som opprinnelig skulle få trådløst bredbånd via den opprinnelige masteplasseringen.
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Her kobles BIM, dronedata og GIS tettere på veibyggingen