Telenor ilagt bot på 12,5 millioner for brudd på sikkerhetslov
Den svenske Post- och telestyrelsen har ilagt Telenor Sverige en avgift i henhold til sikkerhetsskyddsloven i Sverige på 12,5 millioner svenske kroner. Årsaken er at Telenor har sviktet i sikkerhetsklarering av medarbedere som har deltatt i sikkerhetkritisk virksomhet. PTS skriver at Telenor gjennom bruddene i sikkerhetsklareringen har forårsaket en sårbarhet for Sveriges sikkerhet, selv om de også skriver at det ikke er noe som viser at faktisk skade har skjedd.
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Her kobles BIM, dronedata og GIS tettere på veibyggingen