Staten økte konsulentbruk med 4,4 milliarder
Staten skulle kutte konsulentbruk. 37 milliarder kroner. Så mye brukte staten på konsulenter i 2022. Utgiftsposten har vist seg vanskelig å få ned. Før valget i 2021 slo arbeiderpartipolitiker Masud Gharahkhani fast at staten ikke skal være noen melkeku for konsulenthusene. Seinere gjorde regjeringen det klart at konsulentbruken skulle reduseres. Det gikk dårlig.
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Her kobles BIM, dronedata og GIS tettere på veibyggingen