Rødøy får Fiber og 5G
Rødøy kommune og Telenor har signert en avtale for utbygging av fiber rundt Værangsfjorden, og til en ny basestasjon i Melfjordbotn. Fiberutrullinga skal være utført innen utgangen av 2024. Den første av de 11 basestasjonene Telenor har i kommunen, har fått 5G, og de andre vil bli oppgradert fram mot 2025. Telenor planlegger dessuten å forbedre mobildekninga langs kystriksveien, og dette vil også komme Rødøy til gode, ettersom veien går gjennom kommunen.
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Her kobles BIM, dronedata og GIS tettere på veibyggingen