24. apr. 2026, 11:53 - Redaksjonen
Myfiber tilbyr netteiere eierskap
Ett av selskapene som planlegger å tilby en markedsplass der fibereiere og tjenestetilbydere kan møtes, Myfiber, endrer sin forretningsmodell, skriver Telecom Revy.
I stedet for å selge en tjeneste til netterie, inviterer selskapet dem til å eie inntil 49 prosent av plattformen. Jo flere adresser du åper, jo større eierandel får du.
Daglig leder Sindre Andersen identifiserte i oktober et klassisk høna-og-egget-problem: Ingen tjenesteleverandør ville inn uten adresser å selge tjenestene til, og netteiere ville ikke åpne nettet uten trygghet for seg selv og sine kunder.
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Her kobles BIM, dronedata og GIS tettere på veibyggingen