04. juni 2024, 08:02 - Redaksjonen
Har ventet i årevis på mobildekning: - Vi lever egentlig ikke et normalt liv
Beboerne i to dalfører i Vik i Sogn har ventet i årevis på "levelig mobildekning". Nå har kommunen endelig fått en avtale med Telenor om utbygging av mobildekning i Ovrisdalen og Seljadalen, men utbyggingen blir ikke ferdig før i november 2025, skriver Sogn Avis.
Bygdene kunne fått bedre mobildekning allerede i 2017 i forbindelse med fiberutbygging, men da ble det ikke satt av midler, og lokalbefolkningen er irriterte over at dette har tatt så lang tid.
- Det handler om sikkerheten vår, særlig for de av oss som holder på med jordbruk. Det preger oss hele døgnet. Nå lever vi ikke et normalt liv, sier Arnfinn Nummedal.
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Her kobles BIM, dronedata og GIS tettere på veibyggingen