Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips ossPodkast

Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips ossPodkast
Abonner
00:24:04

Nyhetsstudio

SisteMest lest
13. mai 2025, 15:02 - Redaksjonen

Har forlenget fristen for å melde om 2G-utstyr

Nkom har forlenget fristen de har gitt offentlige og private virksomheter for å melde om viktig 2G-avhengig utstyr som vil slutte å virke når 2G-nettene stenger.

– Vi har blitt kontaktet av flere som sa i fra om at den opprinnelige fristen ble for knapp for dem, og har derfor forlenget fristen fra 9. til 15. mai, sier Inger Vollstad som er seksjonssjef i avdeling marked og tjenester i Nkom.

Hun sier at de regner med å få god oversikt over det kritiske 2G-utstyret som fremdeles er i bruk, og forteller at Nkom har fått inn mange meldinger de siste dagene.

Det er imidlertid for tidlig for Nkom å si noe om hvor mye utstyr som vil rammes av 2G-stengingen.

Telia begynner nedstengingen av sitt 2G-nett i høst, og Telenor vil stenge sitt nett fra utgangen av 2027.

Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Statens vegvesen
Her kobles BIM, dronedata og GIS tettere på veibyggingen
Tips oss

Ansvarlig redaktør

Kristina Fritsvold Nilsen

Nyhetsredaktør

Tor M. Nondal

  • RSS-feed forside
  • Facebook
  • Linkedin
  • Bsky
  • Nyhetsbrev
  • Vilkår og bruksbetingelser
  • KI-retningslinjer

All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten

© 1995-2026 Teknisk Ukeblad Media AS