Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips ossPodkast

Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips ossPodkast
Abonner
23:23:33

Nyhetsstudio

SisteMest lest
15. mai 2025, 06:55 - Redaksjonen

Foreslår ny periode for Telenor-styreleder

Valgkomiteen for styret i Telenor ASA har foreslått gjenvalg av Jens Petter Olsen som styreleder. Også nestleder Gyrid Skalleberg Ingerø foreslås gjenvalgt. Ottar Ertzeid foreslås også gjenvalgt som styremedlem.

I tillegg til disse foreslår komiteen å velge to nye medlemmer av styret for to år: Marianne Dahl og Mats Granryd. Marianne Dahl vil i så fall erstatte Nina Bjornstad og Mats Granryd er nominert til å erstatte Jan Geldmacher. Marianne Dahl er født i 1974 og er dansk statsborger med erfaring fra blant annet Boston Consulting Group og sist Microsoft. Mats Granryd er svensk og nok mest kjent for å ha ledet GSMA i en årrekke.

Om forslagene tas til følge, vil styret i Telenor ASA ha ti medlemmer, inkludert tre som representerer de ansatte. (hf)

Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Statens vegvesen
Her kobles BIM, dronedata og GIS tettere på veibyggingen
Tips oss

Ansvarlig redaktør

Kristina Fritsvold Nilsen

Nyhetsredaktør

Tor M. Nondal

  • RSS-feed forside
  • Facebook
  • Linkedin
  • Bsky
  • Nyhetsbrev
  • Vilkår og bruksbetingelser
  • KI-retningslinjer

All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten

© 1995-2026 Teknisk Ukeblad Media AS