Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips ossPodkast

Ledige stillingerNyhetsbrevNyhetsstudioTips ossPodkast
Abonner
22:00:35

Nyhetsstudio

SisteMest lest
15. mai 2025, 08:43 - Redaksjonen

Norge fosser videre i strømmemarkedet

80 prosent av norske husholdninger abonnerer nå på én eller flere strømmetjenester, ifølge en fersk undersøkelse fra analyseselskapet Mediavision AB. Det er en klar økning fra i fjor, da andelen var 75 prosent. Dermed fortsetter Norge å ligge godt foran sine nordiske naboer, hvor snittet ligger rundt 70 prosent.

Veksten skyldes særlig økt bruk av reklamefinansierte strømmeabonnementer (også kjent som HVOD – Hybrid Video on Demand), samt pakkeløsninger inkludert i TV- eller bredbåndsabonnement. Ifølge Mediavision har HVOD-bruken nesten doblet seg siden våren 2024, og mer enn 650 000 norske husholdninger benytter slike tjenester. – Forbrukerne responderer tydelig på fleksible og verdibaserte måter å få tilgang til innhold på, sier senioranalytiker Fredrik Liljeqvist.

Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonsørinnhold
Statens vegvesen
Her kobles BIM, dronedata og GIS tettere på veibyggingen
Tips oss

Ansvarlig redaktør

Kristina Fritsvold Nilsen

Nyhetsredaktør

Tor M. Nondal

  • RSS-feed forside
  • Facebook
  • Linkedin
  • Bsky
  • Nyhetsbrev
  • Vilkår og bruksbetingelser
  • KI-retningslinjer

All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten

© 1995-2026 Teknisk Ukeblad Media AS