22. jan. 2025, 12:30 - Redaksjonen
Telia kan tjene milliarder på Marshall-salg
Det pågående salget av Marshall Group kan bli en riktig jackpott for Telia, som eier nærmere 10 prosent av selskapet. To kinesiske risikokapitalfond ventes å legge inn siste bud i disse dager, skriver Telekomnyheterna.
Ifølge Dagens Industri ventes prislappen å bli rundt 13 milliarder svenske kroner. Altså vil Telias eierskap innbringe rundt 1,3 milliarder kroner. I Telias siste årsrapport ble innehavet i Marshall Group verdsatt til 427 millioner svenske kroner. Telia betalte 30 millioner kroner i 2014 for sju prosent av aksjene. Noen år seinere økte de andelen til 12,5 prosent, men den kjøpesummen er ikke kjent.
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Her kobles BIM, dronedata og GIS tettere på veibyggingen