26. nov. 2024, 07:58 - Redaksjonen
Telenor-samarbeid gav Nordland-kommune seks mobilmaster
Første november ble den siste av seks mobilmaster i et samarbeidsprosjekt mellom Telenor og Beiarn kommune i nordland satt i drift. Prosjektet har gitt kommunen full mobildekning, og tirsdag denne uken ble avslutningen av prosjektet feiret med snorklipping, melder kommunen.
Samarbeidsavtalen mellom Telenor og Nordland-kommunen ble inngått i 2019, og i oktober 2021 ble den første av de seks mobilmastene satt i drift.
Prosjektet er et spleiselag, der Telenor har brukt syv millioner kroner pluss MVA på å bygge master, tekniske bygg og levere utstyr, mens kommunen har sørget for grunneieravtaler og strøm der mobilmastene skulle settes opp.
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Her kobles BIM, dronedata og GIS tettere på veibyggingen