08. juli 2024, 09:57 - Redaksjonen
Streik for mer lønn hos Samsung
Fagorganiserte arbeidere hos Samsung Electronics i Sør-Korea startet mandag en tre dager lang streik. Målet er å få bedre betalt, en ekstra fridag i året og endringer i bonussystemet for de ansatte, skriver Reuters.
Ifølge Reuters skal det være drøyt 6500 ansatte som streiker nå – godt under ti prosent av alle ansatte i Samsung Electronics i Sør-Korea. Denne lave andelen, kombinert med en stor grad av automatisering, gjør at det ikke er ventet at streiken vil ha stor betydning for produksjonen til selskapet.
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Her kobles BIM, dronedata og GIS tettere på veibyggingen