03. apr. 2024, 07:56 - Redaksjonen
Angrep på lasteskip slo ut internett for millioner
Millioner av mennesker mistet forbindelsen til internett etter at tre sjøkabler i Rødehavet ble skadet. Houthi-militsen nekter for å ha angrepet kablene, men deres rakettangrep på lasteskipet Rubymar, som drev rundt i måneder, er sannsynlig årsak til skadene, skriver Wired.
Rubymar ble rammet kvelden 18. februar. Skipet har drevet rundt i måneder før det til slutt sank. Nå antas det at det er Rubymars anker som har skadet kablene mens det drev rundt med vind og strømmer.
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Her kobles BIM, dronedata og GIS tettere på veibyggingen