10. apr. 2026, 07:07 - Redaksjonen
20 mill. for innendørs mobildekning
Satsbygg brukte 20 millioner kroner på innendørs mobilanlegg i det nye Livsvitenskapsbygget i Oslo. Det er blitt et symbol på en kostnadskamp som nå samler eiendomsbransjen mot mobiloperatørene, skriver Telecom Revy, som siterer Estate Nyheter.
Kjernen i saken er at gårdeiere tvinges til å finansiere infrastruktur som operatørene deretter bruker til å hente abonnementsinntekter – uten at eiendomssiden har noe de skulle ha sagt. Entra mener resultatet nesten alltid er høyere leiepriser, uten at leietakerne nødvendigvis får en tilsvarende gevinst tilbake. (hf)
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Her kobles BIM, dronedata og GIS tettere på veibyggingen