MOBIL

Vil bruke kunstig intelligens på kundene

Telenor har i over to år utviklet kunstig intelligens som skal kunne kommunisere med kundene i flere kanaler. Løsningen kan vise seg å være banebrytende.

Seniorforsker Axel Tidemann i Telenor håper arbeidet han og kollegene gjør rundt kunstig intelligens skal tilføre Telenor ny treffsikkerhet når det skal selges abonnementer og mobiltelefoner til kundene.
Seniorforsker Axel Tidemann i Telenor håper arbeidet han og kollegene gjør rundt kunstig intelligens skal tilføre Telenor ny treffsikkerhet når det skal selges abonnementer og mobiltelefoner til kundene. Håvard Fossen
Varog KervarecVarog KervarecFagredaktør
29. aug. 2018 - 07:23

Hva skal kunstig intelligens brukes til? Ikke så rent lite, om vi skal tro de mange vyene som ble presentert under årets utgave av Arendalsuka.

Les mer om:
Del

Kommentarsystemet er deaktivert

Kommentarsystemet leveres av en ekstern leverandør, og kan ikke lastes inn uten at informasjonskapslene er aktivert. Endre dine Personvern/cookies innstillinger for å aktivere kommentering.