BREDBÅND

Telia: Sentralt nettverkselement sviktet

Nkom vurderer reaksjoner mot Telia etter det massive tjenesteutfallet i sju timer fredag 5. mars.

Familiene som prøvde å se på TV-tjenester eller surfe på nett i morgentimene fredag, var kanskje ikke like fornøyde som på dette bildet fra Telia.
Familiene som prøvde å se på TV-tjenester eller surfe på nett i morgentimene fredag, var kanskje ikke like fornøyde som på dette bildet fra Telia. Foto: Telia
Håvard FossenHåvard FossenJournalist
10. mars 2021 - 08:05

I rundt sju timer var store deler av Telias nettverk helt eller delvis utilgjengelig for kundene. En feil i en komponent for IP-trafikk inn og ut av Norge får skylda. Kunder brukte Facebook til å klage på manglende nett – og på manglende informasjon fra selskapet. Problemene i Telia-nettet varte fra rundt 02.30 til 09.30 fredag.

Les mer om:
Del

Kommentarsystemet er deaktivert

Kommentarsystemet leveres av en ekstern leverandør, og kan ikke lastes inn uten at informasjonskapslene er aktivert. Endre dine Personvern/cookies innstillinger for å aktivere kommentering.