MOBIL

Telenor-utfallet: Data ble feilaktig slettet

Utfallet i Telenor-nettet i drøyt to timer torsdag kveld skyldtes at sentrale elementer i en database ble slettet under oppgradering.

Dekningsdirektør Bjørn Amundsen i Telenor sier redundante systemer skulle tatt over når feilen oppstod. Nå skal de blant annet finne ut hvorfor det ikke skjedde.
Dekningsdirektør Bjørn Amundsen i Telenor sier redundante systemer skulle tatt over når feilen oppstod. Nå skal de blant annet finne ut hvorfor det ikke skjedde. Bilde: Håvard Fossen, Insidetelecom.no
Håvard FossenHåvard FossenJournalist
31. okt. 2014 - 13:57

– Vi skulle gjøre en oppdatering av kundedatabasen, som er et register over alle kundene. Under dette arbeidet ble sentrale elementer feilaktig slettet, sier dekningsdirektør Bjørn Amundsen til Inside Telecom.

Les mer om:
Share icon
Del

Kommentarsystemet er deaktivert

Kommentarsystemet leveres av en ekstern leverandør, og kan ikke lastes inn uten at informasjonskapslene er aktivert. Endre dine Personvern/cookies innstillinger for å aktivere kommentering.