(Bilde: Varg Aamo, Tek.no)

Telenor mister kunder, men tjener mer

Selv om Telenor mistet både fasttelefonikunder og mobilkunder, tok selskapet nye to prosent av det totale telemarkedet i 2014.

I statistikken Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) nylig la fram om det norske telemarkedet, er det interessant å merke seg at Telenors markedsandel for antall mobiltelefoniabonnementer gikk ned fra 50,5 til 50,1 prosent.

Samtidig viser statistikken at når man teller penger – omsetning – i det samme markedet, gikk Telenor fra en markedsandel i 2013 på 53,3 prosent til 55,5 prosent i 2014.

Nkom-sjef Torstein Olsen slår fast at Telenor er veldig flinke til å skaffe inntekter fra kundene sine.
Nkom-sjef Torstein Olsen slår fast at Telenor er veldig flinke til å skaffe inntekter fra kundene sine. Foto: Varg Aamo, Tek.no

Telenor fortsetter å øke

– Dette forteller først og fremst hvor flinke Telenor er til å få inntekter fra kundene, sa Nkom-sjef Torstein Olsen da han la fram statistikken 20. mai.

Forsiden akkurat nå

Til toppen