BREDBÅND

Spår framtida for tv

Ericssons spåmenn slår fast at IP endrer tv-bildet. Litt selvsagt, kanskje. Men spådommene kan hjelpe alle deler av bransjen til å utforme strategier mot 2020.

Ericsson tror at innholdseiere og nettverkseiere i løpet av noen år vil finne fram til mekanismer for å dele omsetningen, slik at nettene kan takle utfordringene i kapasitet og kvalitet som forbrukerne vil kreve.
Ericsson tror at innholdseiere og nettverkseiere i løpet av noen år vil finne fram til mekanismer for å dele omsetningen, slik at nettene kan takle utfordringene i kapasitet og kvalitet som forbrukerne vil kreve. Bilde: Amazon

Studien, som er utført av Ericsson-ansatte over hele verden, er en av seks delrapporter som beskriver verden i dag, i morgen og i 2020. Den noe svulstige tittelen på prosjektet er «The IP Imperativ», som kan oversettes omtrent med: Viktigheten av IP, eller IPs avgjørende rolle.

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.