HBO Nordics styreformann Peter Ekelund har tidligere vært med på å dra i gang betal-tv-markedet og å starte opp en dotcom-tidens mest aggressive fiberleggere, Bredbandsbolaget.
Nå har han satt seg som mål å endre den nordiske tv-bransjen, i skarp konkurranse med Netflix.
24. april kommer han på Telecruise for å fortelle om hva dette betyr for tv-distributørene og teleoperatørene.
Se hele programmet på Telecruise.no!
Der møter han de etablerte distributørene Canal Digital, Get og Altibox. De henter støtte i en ny Deloitte-rapport som fremhever at 75 prosent av tv-innholdet sees senest en uke etter at de kringkastes på en tv-kanal via en tradisjonell distributør, i følge IPTV News.
- Nisjekanalene kan strømmes
Men mange av disse kanalene kan like gjerne strømmes via nettet, ifølge IHS Screen Digest

Analytiker Tom Morrod tar med seg tallene som viser at kun 58 av Storbritannias 192 tv-kanaler er så store at det ikke er kostnadseffektivt å bli en ren strømmetjeneste i løpet av nær fremtid, mener IHS Screen Digest - gjengitt av Advanced Television
Under Telecruise vil Tom Morrod også forsøke å svare på om Norges lave befolkningstall kan føre til at tv-kanalene går over til strømming tidligere i Norge enn i utlandet?
Betyr det i så fall at tv-distributørenes omsetning og marginer er under press?
Canal Digital, Riks-tv, Altibox og Get kommer for å svare på hvordan de vil holde på kundene og sikre marginene i tiden som kommer.
Mens Telenor-satsingen Comoyo vil argumentere for at det også vil finnes plass til distributørene, for å samle opp strømmekanaler og forenkle brukeropplevelsen i strømmeparadigmet.
Se hele programmet og bestill billetter på Telecruise.no!