Markedsdirektør Morten Ågnes i Nextgentel redegjør for selskapets VDSL-satsing og ønsker samtidig Telenor velkommen etter.M

Kundeflukt i Nextgentel

Mens kundene flytter over til nye teknologier og forlater Nextgentel i tusentall, går selskapets egen fiberutrulling for sakte til å kompensere for frafallet.

Bredbåndsmarkedet befinner seg i midt i et generasjonsskifte, og ADSL tapper terreng så det svir. Nextgentel merker endringene til fulle. Fra en topp i fjor sommer, hvor selskapet etter oppkjøpet av Tele2s ADSL-portefølje noterte 232.000 kunder, er kundebasen nå nede i 215.000 abonnementer. Bare i perioden januar til og med mars forlot 8000 kunder selskapet. – Kundetapet er noe mindre dette kvartalet enn det foregående, konstaterer markedsdirektør Morten Ågnes i Nextgentel nøkternt.

Forsiden akkurat nå

Til toppen