Debatt
Arne Søiland har arbeidet i Post- og teletilsynet, som IT- og telejournalist i Computerworld og som PR-rådgiver for flere større IT- og teleselskaper. Han er i dag ansatt som kommunikasjonsrådgiver i Norges vassdrag- og energidirektorat (NVE).

Infrastruktur er in

Telebransjen er lite flink til å knytte positive verdier og følelser til selskaper og tjenester. Hullete veier, jernbanekrise og behov for investeringer i strømnettet gir dere en gyllen mulighet til å bedre omdømmet.

Len deg tilbake, lukk øynene og tenk på hva du forbinder med aktørene i den norske telebransjen. Hvilke honnørord faller deg inn? Hos meg ble resultatet magert. Ikke fordi selskapene gjør så mye feil, men antakelig fordi dere gjør for lite for å skaffe dere et godt omdømme. Fantasifulle annonser ser vi riktignok, og de er gjerne svært så kreative. Men salgsbudskapet dominerer, slik det ofte gjør i reklame. Hva dere egentlig står for, forblir høyst uklart. Netcom og Tele2 Skal du

Forsiden akkurat nå

Til toppen