Ikke lov til å ta ekstra betalt for kundeservice

Etter en uttalelse fra EU-domstolen sier Nkom at det nå ikke er lov til å ta mer betalt for samtaler til kundeservice enn vanlig grunntakst.

Direktør Torstein Olsen i Nasjonal kommunikasjonsmyndighet vil, sammen med forbrukerombudet, følge med på om bedrifter følger pålegget om å ikke ta ekstra betalt når kundene deres ringer kundeservice.
Direktør Torstein Olsen i Nasjonal kommunikasjonsmyndighet vil, sammen med forbrukerombudet, følge med på om bedrifter følger pålegget om å ikke ta ekstra betalt når kundene deres ringer kundeservice.
Håvard FossenHåvard FossenJournalist
7. mars 2017 - 08:15

Nasjonal kommunikasjonsmyndighet (Nkom) anmoder tilbydere av telefoni om å endre takseringsregimet sitt for anrop til femsifrede nummer og andre spesialnummer. Selv om tonen i brevet fra Nkom er svært så gemyttlig, slås det også fast at det ikke lenger er lov til å ta ekstra betalt når kundene ringer kundeservice.

Les mer om:
Del

Kommentarsystemet er deaktivert

Kommentarsystemet leveres av en ekstern leverandør, og kan ikke lastes inn uten at informasjonskapslene er aktivert. Endre dine Personvern/cookies innstillinger for å aktivere kommentering.