Hvor går mediemilliardene?

Hvor går mediemilliardene? Internett vil vokse. Mer penger vil gå til TV i de nærmeste årene. Papiravisene er mer seiglivet i Norge enn mange hadde spådd. Den som skal overleve i morgendagens medie-samfunn må ha unikt innhold, dyrke on-demand-tjenester og levere god ferskvare, skriver Arne Joramo i denne kommentaren.

Omtrent slik kan vi oppsummere inntrykket etter debatten om hvor mediepengene går på Mediedagene i Bergen. Der innledet Stig Eide Sivertsen – ex Telenor. John Kvadsheim fra Apressen, Torry Pedersen fra VG og medieprofessor Guttorm Scheldrup deltok i debatten. Lavere barrierer Teknologiutviklingen er ikke avgjørende for hvilke medier som vil overleve. Teknologien senker barrierene for å drive medievrik-somhet og skaper et åpent flatt landskap der det er spillerom for de fleste, sa Stig Ei

Forsiden akkurat nå

Til toppen