BREDBÅND

Get-kundenes epost ble blokkert hos store leverandører

En sterk økning i mengden søppelpost har skapt utfordringer for Gets epost-tjeneste. Nasjonal kommunikasjonsmyndighet vil se hva norske tilbydere kan lære av saken.

Noen Get-kunders eposter har blitt blokkert etter at domenet har blitt merket som et søppelpost-domene i blokkeringslister. Tidligere har blant annet Telenors Online-kunder opplevd lignende problemer.
Noen Get-kunders eposter har blitt blokkert etter at domenet har blitt merket som et søppelpost-domene i blokkeringslister. Tidligere har blant annet Telenors Online-kunder opplevd lignende problemer. Bilde: Colourbox

Når et epost-domene sender ut store mengder søppelpost i løpet av en periode, er det vanlig at store epostprogrammer og spamfiltre setter avsenderdomenet på en blokkeringsliste.

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.