BREDBÅND

Positiv til å straffe bredbåndsselskapene

Forbrukerrådet mener bredbånd må sammenlignes med strøm og at selskapene bør betale når det svikter. Nasjonal kommunikasjonsmyndighet sier ideen er interessant.

Fagdirektør Gro Mette Moen i Forbrukerrådet peker på at Internett-tilgang er et nødvendighetsgode på linje med strøm, der det allerede er refusjonsordninger om tjenesten blir borte. Hun har sans for kompensasjonsordningen som er innført i Storbritannia.
Fagdirektør Gro Mette Moen i Forbrukerrådet peker på at Internett-tilgang er et nødvendighetsgode på linje med strøm, der det allerede er refusjonsordninger om tjenesten blir borte. Hun har sans for kompensasjonsordningen som er innført i Storbritannia. Foto: Pressefoto/John Trygve Tollefsen

Forbrukerrådet synes den britiske telemyndigheten Ofcom har laget en god løsning når bredbåndstilbydere må kompensere kundene for feil i nettet.

Les mer om: