MOBIL

Fikk 110-nødsentralkontrakt på 234 millioner kroner

Når folk ringer 110, nødnummeret for brann, vil operatørene motta samtalen og håndtere «oppdraget» via et system fra Sandefjordselskapet Locus.

Når operatørene på 110-nødsentralen mottar innkommende anrop, skal det nå skje i et system levert av Locus Solutions.
Når operatørene på 110-nødsentralen mottar innkommende anrop, skal det nå skje i et system levert av Locus Solutions. Foto: Bjørn H. Stuedal/Locus
Håvard FossenHåvard FossenJournalist
30. apr. 2021 - 08:04

Selskapet har fra før en noenlunde tilsvarende kontrakt med AMK-sentralene, altså den medisinske nødmeldetjenesten bak telefonnummer 113. De har også en fot innenfor politiets nødsentraler, altså de som sitter bak telefonnummer 112, men da som underleverandør til Geodata.

Les mer om:
Del

Kommentarsystemet er deaktivert

Kommentarsystemet leveres av en ekstern leverandør, og kan ikke lastes inn uten at informasjonskapslene er aktivert. Endre dine Personvern/cookies innstillinger for å aktivere kommentering.