Debatt
Kristian Sølvberg, Capgemini.

Digitale musikktjenester del 2 - hvordan skape økonomisk vekst?

Digitale musikktjenester trekker til seg store brukermasser, men inntjeningen lar vente på seg. Hva skal til for å skape økonomisk vekst?, spør Kristian Sølvberg i Capgemini Consulting TME.

Capgemini Consulting Telecom Media & Entertainment (TME) har etablert seg om en anerkjent rådgiver innen musikkindustrien internasjonalt gjennom forskning og prosjekter for noen av de mest innflytelsesrike aktørene i bransjen. Dette er den siste av to artikler som ser nærmere på musikkindustriens utvikling. Denne artikkelen fokuserer på fremtiden og hvilke muligheter som finnes for å bedre inntjeningen for musikkindustrien.  

Behov for ny forretningsmodell og nye inntektsstrømmer

Forrige artikkel fokuserte på musikkindustriens utvikling, med spesielt fokus på manglende kapitalisering av digital musikk. Konklusjonen var at dagens musikktjenester kun er toppen av isfjellet og at vi trolig vil se en stor utvikling i tiden fremover.

Forsiden akkurat nå

Til toppen