En undersøkelse og rapport, 2022 Telco Research Report, gjennomført av Forrester på vegne av Experian, som primært er kjent som leverandør av kredittdata, viser at 78 prosent av de spurte telekomselskapene i EMEA-regionen har økte eller jevne nivåer av såkalt dårlig gjeld. 67 prosent sier at antall svindelforsøk er økende eller statiske, mens 78 prosent sier de opplever en jevn eller synkende kundemasse. Hele 80 prosent sier kostnadene for å skaffe nye og betjene eksisterende kunder er økende.
MOBIL
Kan nye datakilder skape nye kundesegmenter i telebransjen?
Telekommunikasjonsbransjen står overfor en rekke nye utfordringer. Økte kostnader i kombinasjon med kundefrafall truer den tradisjonelle forretningsmodellen.

Artikkelforfatter er Jon-Marius Bru, konsulent og analytiker i Experian. Foto: Experian
Jon-Marius Bru, konsulent og analytiker i Experian
16. mai 2022 - 08:03
