TV

Fra den ene «TVangen» til den andre

Koblingssalget er over. Nå brukes bevisst villedende prisinformasjon og triksing for å tvinge folk til å velge Internett og TV fra samme leverandør.

Administrerende direktør Jérôme Franck-Sætervoll i Riks-TV har klaget inn den nye praksisen til bredbånds- og TV-tilbydere, som han mener benytter villedende informasjon og triksing for å få tvinge folk til å velge bredbånd og TV fra samme leverandør.
Administrerende direktør Jérôme Franck-Sætervoll i Riks-TV har klaget inn den nye praksisen til bredbånds- og TV-tilbydere, som han mener benytter villedende informasjon og triksing for å få tvinge folk til å velge bredbånd og TV fra samme leverandør. Foto: RiksTV
Jérôme Franck-Sætervoll, administrerende direktør i Riks-TV
16. jan. 2019 - 22:26

Tidligere ble mange TV-abonnenter mer eller mindre tvunget inn i kundeforhold gjennom såkalt koblingssalg fra kabel-TV-selskapene. Nå når koblingssalg er kjent ulovlig, brukes bevisst villedende prisinformasjon og triksing med produktbundler for å tvinge forbrukeren til å velge internett og TV fra en og samme leverandør.

Les mer om: