Debatt

Bjørnetjeneste fra Forbrukerrådet

Forbrukerrådet hjelper noen få, på bekostning av alle de andre. Sammen med forsikringsselskapet Hjelp har de fått medhold i at reklamasjonstiden på en mobiltelefon skal være fem år. Men slipp ikke jubelen løs for tidlig. Blir dommen stående betyr det at mobiltelefoner vil bli langt dyrere enn hva tilfellet er i dag, skriver redaktør Espen Swang i mobilen.no.

Oslo tingrett har vurdert hvilken levetid det er rimelig å forvente at en mobiltelefon skal ha. Og domstolen konkluderer med at mobiltelefonen skal holde i fem år. Det gjør ikke dagens mobiltelefoner, med mindre du utviser stor forsiktighet. Dermed havner vi i et dilemma. Produsentene har i grunnen bare to alternativer, dersom dommen blir stående: Produsentene kan utvilsomt bygge mobiltelefoner med høyere kvalitet, og på den måten sikre at de varer i fem år. Det vil bli dyrt. Produse

Forsiden akkurat nå

Til toppen