Det er en ny studie, utført av analysebyrået Wik på oppdrag for FTTH Council, som viser dette, etter en studie av fiberens sosioøkonomiske rolle i Sverige og Nederland. Studien kan neppe kalles helt nøytral, ettersom oppdragsgiver er en organisasjon som promoterer fiberbasert bredbånd, men flere av tallene er det grunn til å dvele ved.
BREDBÅND
94 prosent ønsker seg fiber
Av svenske hjem uten fiberforbindelse sier hele 94 prosent at de ville tegnet abonnement om det var tilgjengelig der de bor.

13 prosent av kunder uten fiber til hjemmet sier de bevisst har valgt å ikke kjøpe fiber-abonnement, mens 94 prosent av dem som ikke har fiber, sier de ville abonnert på fiber om det var tilgjengelig.
Les mer om:
Kommentarsystemet er deaktivert
Kommentarsystemet leveres av en ekstern leverandør, og kan ikke lastes inn uten at informasjonskapslene er aktivert. Endre dine Personvern/cookies innstillinger for å aktivere kommentering.
