Nextgentel-sjef Eirik Lunde er ikke fornøyd med reguleringen av Telenor.

Vil ta borettslagene fra Get og Canal digital

Nextgentel satser offensivt på kollektivavtaler med en helt ny forretningsmodell.

Da Telio kjøpte Nextgentel fra Teliasonera, tok de over et selskap med en jevnt krympende kundemasse som var bundet til gårsdagens kobberkabler - alt mens landets bredbåndskunder etterspurte langt mer fiberrik kost.

Nextgentels forretningsmodell har hele tiden vært å selge bredbånd via Telenors kobbernett. Nå har selskapet benyttet seg av muligheten som oppstod da Telenor ble pålagt å gi videreselgere tilgang til selskapets fiber på like vilkår.

Hittil i år har Nextgentel solgt 2000 fiberabonnementer i Telenors nett. Av disse er 1000 koblet opp. Telenor selv har koblet opp 3000 nye fiberabonnenter i år.

Forsiden akkurat nå

Til toppen