Debatt
Arne Søiland har arbeidet i Post- og teletilsynet, som IT- og telejournalist i Computerworld og som PR-rådgiver for flere større IT- og teleselskaper. Han er i dag ansatt som kommunikasjonsrådgiver i Norges vassdrag- og energidirektorat (NVE).

Umulig å skru klokken tilbake

Det er dumt å tro at kundene vil betale for tjenester som har vært gratis.

Siste uke var spesiell. To telesaker nådde opp i allmenne medier som sjelden skriver om telebransjen. I begge sakene ble teleoperatørene satt i et dårlig lys. Det i seg selv bør være nok til at kommunikasjonsavdelingene i Telenor og Netcom går i seg selv. Telenor vil ta seg betalt for å distribuere båndbreddekrevende innhold over internett, mens Netcom ønsker å stoppe selskaper som vil tilby ip-telefoni over mobilt bredbånd. Begge selskapene forsøker tilsynelatende å ta seg betalt

Forsiden akkurat nå

Til toppen