Tvunget til fotballkjøp

Fryken for at Telenor skulle skaffe seg eksklusive rettighheter til norsk fotball på IPTV drev Lyse til å kjøpe egen fotballavtale. - Vi hadde egentlig ikke noe alternativ, og det var en defensiv strategi fra oss, sa Lyse Tele-sjef Eirik Gundegjerde på TeleMedia-konferansenonsdag, der han også la frem en ambisiøs innholdstrategi.

Lyses (og Bredbåndsalliansens) strategiske mål er å bli viktigste utfordrer til Telenor i det norske bredbåndsmarkedet.  Lyse har satset på utbygging av fiber-til-hjemmet, men ser nå at Telenor "tar opp tempoet på fiber", som Gúndegjerde uttrykte det. Fryktet eksklusivitet Lyses egne undersøkelser har vist at TV-fotball er noe av det viktigste for kundene. - Vi fryktet derfor at vi ville bli utsatt for en eksklusivitetstrategi fra Telenor dersom de fortsatt fikk fotballrettighetene.

Forsiden akkurat nå

Til toppen