Telio-sjef Eirik Lunde må se marginene krympe kraftig i fjerde kvartal. Fra og med neste kvartal vil også kjøpet av Nextgentel slå negativt inn på marginene, til selskapet som tidligere har levert stabile og svært høye marginer.

Telio vokser mest på mobil

Mobil og bredbånd oppveier for fall i tradisjonell IP-telefoni.

Telio har mistet nærmere 20.000 private bredbåndstelefonikunder, ned til 80.000, de siste tre årene.

Likevel er kundetallet økende. I andre kvartal rapporterer selskapet 117.000 kunder i det norske markedet, fordelt på følgende måte:

  • 92.700 bredbåndstelefonikunder (80.500 i privatmarkedet).
  • 12.100 mobilkunder (7.400 i privatmarkedet).
  • 9.500 Teliophone-kunder (samtlige i privatmarkedet).
  • 3.100 ADSL-kunder (samtlige i privatmarkedet).

Størst vekst opplever Telio innenfor mobil, der kundetallet vokste med 3.400 abonnenter i første halvår. Bredbåndsproduktet ble først lansert ved nyttår, og har vokst med 3.100 abonnenter.

Forsiden akkurat nå

Til toppen