Telio-sjef Eirik Lunde må se marginene krympe kraftig i fjerde kvartal. Fra og med neste kvartal vil også kjøpet av Nextgentel slå negativt inn på marginene, til selskapet som tidligere har levert stabile og svært høye marginer.

Telio vokser med 16.000 kunder

Selskapets vekststrategi synes i ferd med å gi bedre resultater, men marginene faller kraftig.

Rett før jul økte Telio omfanget av sin norske telesatsing gjennom oppkjøpet av Teliasoneras bredbåndssatsing, Nextgentel. Samtidig økte selskapets organiske vekst, gjennom 15678 nye kunder, fire ganger så høyt kundeinntak som samme kvartal ifjor. Kundeveksten gjør at Telio ved utgangen av fjerde kvartal hadde 220 000 kunder. Mobilkundebasen har i kvartalet økt med over 6 300 nye kunder og er nå over 23 000 kunder. - Gjennom økte investeringer på salgs- og markedssiden oppnå

Forsiden akkurat nå

Til toppen