Debatt

Telenors mediemakt

Jo flere hatter man har, jo lettere er det å bli beskyldt for sammenblanding av roller. Det blir Stig Eide Sivertsens utfordring når Telenor gjennom A-pressens oppkjøp i TV 2 ytterligere styrker sin mediemakt, skriver nyhetsredaktør Bjørn Veseth i denne kommentaren.

Da Telenor i 1998 kjøpte seg inn på eiersiden i A-pressen var en av Tormod Hermansens begrunnelser at Telenor måtte møte Schibsteds invasjon i telemarkedet. Den invasjonen, som i første omgang var rettet mot 3G-lisenser, ble det aldri noe av, men Telenors invasjon i mediemarkedet er derimot blitt stadig sterkere. Komplementær og konkurrerende Stig Eide Sivertsen i Telenor Broadcast mener at forholdet mellom Schibsted, som innholdsleverandør, og Telenor, som innholdsdistributør, er kom

Forsiden akkurat nå

Til toppen