Telenor trenerer — kundene betaler

I teorien er det nå full konkurranse i det norske telemarkedet. Virkeligheten er en annen. For alle andre enn Telenor er det synd. Verst er det for telekundene som må betale regningen. Det koster dem hundretalls millioner hvert år. Nå må myndighetene ta ansvar, mener adm. direktør Markus Täkte i Tele2 Norge.

Av Markus TäkteDet har nå vært såkalt fri konkurranse i mobilmarkedet i 10 år og i fastnettområdet i 3-4 år. Det må være lov å si at Telenor har greid seg bra:1. De har skapt inntrykk av seg selv som kostnadseffektive med lave priser og god tjenesteutvikling.2. De har skapt inntrykk hos publikum og beslutningstagere av et fungerende norsk telekommarked.3. De har beholdt markedsandeler i et omfang som savner sidestykke i Europeisk sammenheng.Omfattende dominansTelenor dominerer i s

Forsiden akkurat nå

Til toppen