Telenor taper markedsandeler

Telenor fortsetter å tape markedsandeler, spesielt på mobiltelefoni, men også på fasttelefoni. NetCom har snart 30 prosent av mobilkundene, mens flere utfordrere på fasttelefoni nærmer seg en tilsvarende markedsandel til sammen, ifølge fersk statistikk fra Post- og teletilsynet.

Av Bjørn Veseth Telenor Mobils markedsandel var i annet halvår 57,7 prosent av abonnementene, men 64,2 prosent av trafikkminuttene.  NetCom øker mest Fra januar 2001 har Telenor Mobil hatt en kundevekst på 6 prosent, mens NetCom i samme periode har økt sin kundebase med 33 prosent. Telenor har i perioden tapt 5 prosent av markedet.  NetCom hadde 29,8 prosent av abonnentene og 26,4 prosent av trafikken. På SMS er NetCom oppe i en trafikkandel på 30,6 prosent. Tjenestetilbyderne — hv

Forsiden akkurat nå

Til toppen