Telenor satser på rubrikkannonser

Spytter inn 1,2 milliarder kroner og et Bangladeshisk rubrikkselskap for å bli partner med Schibsted i Asia og Sør-Amerika.

Telenor går nå i partnerskap med Schibsted og Singapore press holdings om å bygge opp en satsing på digitale rubrikkannonser i Asia og Sør-Amerika.

Satsingen vil skje på to måter:

  • Gjennom opprettelsen av SNT Classifieds, der Telenor og Schibsted vil eie 50 prosent hver. Selskapet skal satse på digitale rubrikkannonser i Asia og Sør-Amerika. Schibsted bidrar med sine Sør-amerikanske selskap Yapo (Chile) og Bomnegocio (Brasil). Telenor bidrar med sitt bangladeshiske selskap Cellbazaar.
  • At Telenor vil kjøpe seg inn som likeverdig partner med 33,3 prosent eierandel i 701 Search.

701 Search eier i dag rubrikkannonse-selskapene Mudah.my (Malaysia), Berniaga.com (Indonesia), Ayosdito.ph (Filippinene) og Chotot.vn (Vietnam). Selskapet ble etablert i 2006 av Schibsted og SPH som likeverdige partnere.

Forsiden akkurat nå

Til toppen