Konsernsjef Sigve Brekke på scenen under konferansen Telecom World i Drammen. Her sa han at Telenor skal gjøre som de globale gigantene og satse på software, noe han mener blant annet den nye avtalen med Evry står som et eksempel på. (Bilde: Varog Kervarec)

Spår kundesegmentenes død

– I 2020 finnes det ikke kundesegmenter mer, sier Sigve Brekke. Han tror så hardnakket på sin egen spådom at han satser milliarder av kroner på den.

Kan du se for deg en verden hvor kundene ikke er pent gruppert i sirlige segmenter som gjør det lett for deg å forstå hvem de er og derigjennom vite hva du skal selge til dem?

Det kan konsernsjef Sigve Brekke i Telenor. Ikke bare kan han se det for seg, han tror det er en realitet innen 2020.

– I 2020 har vi ikke de typiske kundesegmentene lenger. Da er hver enkelt kunde sitt eget segment, sa Brekke under konferansen Telecom World på tirsdag.

Forsiden akkurat nå

Til toppen