PwC advarer mobiloperatørene mot å fokusere på å lansere hver sin applikasjonsbutikk. Sosiale medier kan i stedet være veien inn i smarttelefonbrukernes lommebøker, mener selskapet.

- Slutt med ubegrenset mobilsurf

Facebook og lokasjonsbaserte tjenester kan være nøkkelen for mobiloperatører som vil tjene penger på smarttelefon-bølgen.

Hvordan skal mobiloperatørene få sin del av kaka, og ikke bli sittende igjen som rene infrastrukturleverandører når den mobile datatrafikken eksploderer?

Dette er temaet i en ny rapport fra PricewaterhouseCoopers, eller PwC. Rapporten aktualiserer skvisen mobiloperatørene har havnet i, og kommer med forslag til hvordan de best møter morgendagen.

Bruken av smarttelefoner har eksplodert i løpet av de siste par årene, og den er ventet å stige ytterligere i årene frem mot 2014. Dersom dagens utvikling med fri bruk til faste priser fortsetter, risikerer mange mobiloperatører å brenne seg, mener PwC.

Forsiden akkurat nå

Til toppen