Siemens ser mindre vekst i telekom

Telekom er fortsatt et satsingsområde for Siemens i Norge, men det tyske konglomeratet vokser nå mer på energi, helse, transport og automasjon. Siemens-sjef Per Otto Dyb tror ikke salget av mobildivisjonen svekker resten av telekomdivisjonen, men innrømmer at det blir en utfordring å holde merkevaren Siemens langt fremme i forbrukernes bevissthet.

Siemens-gruppen omsatte totalt for 8,1 milliarder kroner i Norge i siste regnskapsår (frem til 30.9), mens aksjeselskapet hadde en omsetning på 4,8 milliarder og et årsresultat på 119 millioner. (Siemens har foreløpig ikke lagt frem spesifikke tall for telekomdivisjonen).Lengre siktUnder en presselunsj onsdag utelot Dyb telekom da han nevnte tre ”hovedområder i Norge” (energi, helse og sikkerhet), men da Teleavisen påpeker dette svarer han at telekom fortsatt er et satsingsområde for

Forsiden akkurat nå

Til toppen