Reklame - ja takk

Snart har sju av ti husstander bredbånd hjemme, bruken øker blant befolkningen, og annonsekronene følger etter. I følge Mediebyråenes Interesseorganisasjon (MIO) er Internett den annonsekanalen som vokser raskest - den årlige omsetningsveksten de siste årene vært mellom 40-60 prosent. Nettaviser, søkemotorer og WebTV-tjenester er pepret med fargerike annonser som hopper og spretter og kommer rutsjende inn i synsfeltet. For de fleste en irriterende distraksjon. Men hvor er de når du virkelig vil ha dem? Nettsurferne etterspør mer målrettet reklame, for hvor er de knakende gode tilbudene på parkett og fliser når du står mitt i oppussingsprosjektet? Eller de gode tilbudene på sportsutstyr når du planlegger høstens fjelltur? Kari Nordstad og Haakon Sandven fra Teleplan kommenterer Internett-reklame.

Varog KervarecVarog KervarecFagredaktør
8. sep. 2008 - 00:00
Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.