Debatt
Sjefredaktør Arne Joramo i Inside Telecom og Teleavisen.

Ny vindretning

DSL-kunder flykter over til fiber og koaks og er på ekstremt billigsalg nå om dagen. 1350 kroner ga Teliasonera for hver av de 74.000 internettkundene og 23.000 IP-telefonikundene de kjøpte fra Tele2. Det kan vi lære mye av.

At dette er billigsalg kan illustreres ved at Nextgentel i 2005 ga nesten seks ganger så mye da de kjøpte 15.000 kunder fra Agder Energi. Mitt poeng her er ikke å framheve vinner eller taper i denne konkrete dealen, men å slå fast at prisen er det beste eksemplet på at DSL-vinden har snudd. Krise for DSL Går vi litt tilbake og ser på en emisjon i Viken Fibernett, priset markedet da hver fiberkunde til nær 30.000 kroner. Ser vi på siste gang Get ble solgt, ble hver koakskunde priset

Forsiden akkurat nå

Til toppen