Ny TV-virkelighet

I en undersøkelse og analyse som Opinion/Teleplan nå har gjort for TeleNorge.no går det fram at 68 prosent av seerne helst vil plukke ut enkeltkanaler om de kunne det og det ikke kostet mer. Hele 25 prosent av seerne ville gladelig betalt 50 kroner per kanal om de kunne plukke sine favorittkanaler. 44 prosent av de som har mulighet til det spoler alt forbi det meste av reklamen.

Dette er bare noen av funnene i undersøkelsen om IPTV, WebTV og MobilTV. Vår vante forestilling om TV er i ferd med å endres radikalt, ikke bare på grunn av framveksten av nettsteder som YouTube og lignende, men også på grunn av webTV-tilbudene til NRK, VGnett m.m. Vi får ikke bare TV på flere plattformer.  Overføringen av TV over bredbånd – IPTV – gjør det meget enkelt å selektere akkurat de kanalene du selv foretrekker. Joost er et eksempel på et nettsted som tilbyr slike m

Forsiden akkurat nå

Til toppen