Nokia spiser andeler

Verdens største mobilprodusent fortsetter å spise markedsandeler. I fjerde kvartal tok de 36,2 prosent, opp 1,2 prosentpoeng fra 2005. I rene tall var salget 103 millioner telefoner. På årsbasis var tallene enda mer flatterende: 345 millioner telefoner, markedsandel 34,8 prosent, opp 2,3 prosentpoeng.

ProdusentAndel Q4 2006Andel Q4 2005Nokia36,235,0Motorola21,517,8Samsung11,312,1Sony Ericsson9,06,9LG6,37,2Andre15,721,0 Tallene framgår av årsoversikten fra Gartner, som nå er klar. Sjefsanalytiker Carolina Milanesi kommenterer resultatene slik: - Nokia har klart å øke markedsandelen tross kritikk for mangel på slanke produkter og få telefoner i midtskiktet. Sterke billigprodukter i nye markeder, kombinert med funksjonsrike modeller til erfarne brukere, viste seg å være den rik

Forsiden akkurat nå

Til toppen